Eerste week!

10 oktober 2017 - Arequipa, Peru

Zo, eindelijk tijd om wat te schrijven! De eerste week is, zoals ik ook al wel had verwacht, voorbij gevlogen! Vorige week zaterdagochtend kwam ik aan in Arequipa. De overstappen in Toronto en Lima gingen prima, en heb geen problemen gehad. In Arequipa aangekomen werd ik opgewacht door candy, een meisje van de organisatie work the world. We zijn toen meteen in een taxi gestapt naar het work the world huis. Daar aangekomen kreeg in een korte rondleiding. Mijn eerste indruk was erg goed, en erg mooi en schoon huis. Opvallend is dat het een bewaakte buurt is, dus de taxi moest door een hek, en daar een pasje afgeven, die hij op de terugweg weer terug krijgt. Ik kreeg een kamer toegewezen, waar op dat moment een andere meisje was. Zij ging echter over een paar uren alweer weg dus ik had de slaapkamer met 4 bedden voor mij alleen. Dit vond ik juist wel erg fijn want dan kon ik mooi even bijkomen. Ik ontmoette de eerste dag ook 2 Australische meisjes, die erg aardig en open waren. Ik heb de zaterdag ook nog een korte rondleiding gekregen door de buurt, en ben in de avond naar het winkelcentrum in de buurt geweest. Het verbaasde mij hoe groot en westers het winkelcentrum was, je kon er alles krijgen wat je maar nodig hebt. De volgende dag kwamen er nog 3 nieuwe mensen bij in het huis. Een Nederlandse jongen, een Schots meisje en een Spaans meisje. Aangezien ze allemaal erg moe waren heb ik ze niet veel gezien, behalve bij de briefing. Daarin werd uitgelegd wat de bedoeling was voor de komende week, namelijk Spaanse les. Maandagochtend werden we door Raoul opgehaald en gingen we met de bus naar Spaanse les, een rit van ongeveer een uur. Daar aangekomen ontmoetten we onze leraren en leraressen, we kregen namelijk individueel les. Mijn lerares was Maria, de bazin van de Spaanse school. Ik was blij dat ik van te voren al wat Spaans had genomen, want we gingen meteen flink aan de bak. Na Spaanse les haalde Raoul ons weer op en gingen we lunchen in het centrum van Arequipa. In peru is het normaal pm warm te lunchen, vaak met rijst en aardappel. Na de lunch hebben we nog een rondleiding gehad van Raoul door het centrum, en hebben we het bekende plaza de Armas gezien. Ook heeft hij ons wat leuke bezienswaardigheden laten zien waar we later heen kunnen gaan, en heeft hij een lokale sim kaart voor ons geregeld. Hiermee heb ik 30 dagen gratis what's app wat erg handig is, vooral al je met de anderen van het huis wilt afspreken. De volgende dagen hadden we elke dag Spaanse les van 9 tot 4. In de ochtend individueel, en in de middag met ons drieën (het meisje uit Spanje had geen les nodig :p). Dit was echt heel erg intensief en vermoeiend, maar ook erg leerzaam, en mijn Spaans is echt een stuk vooruit gegaan. In het weekend wilden we graag wat gaan doen, en we kwamen uit bij hetgene dat zo'n beetje iedereen in Arequipa doet, namelijk naar de colca canyon. We moesten zaterdagochtend om 3 uur 's nachts aanwezig zijn de de plaza de Armas. Dit was wel errug vroeg, ook al zat ik nog een beetje in het Nederlandse ritme en was ik elke dag om iets van half 6 wakker. Ik had dus niet zoveel geslapen maar we hadden er zin in. We waren met zijn 4en, de nieuwelingen aangezien de rest het al had gedaan. Nadat we nog wat mensen hadden opgehaald reden we naar de colca. Onze eerste stop was op een uitkijkplaats waar we condors konden spotten. Dit was echt heel indrukwekkend, het zijn echt hele grote vogels met een enorme spanwijdte! Vervolgens gingen we door naar de plek vanwaar we in de canyon gingen afdalen. Ik zal later weer verder schrijven want ik heb straks een klinische les in het huis, er komt namelijk een dokter langs, en daarna gaan we voetbal kijken op een groot scherm in de plaza! Peru doet het erg goed, en kan zich vanavond kwalificeren! Hasta luego!

1. Tineke:
    11 oktober 2017
    Super leuk Frouck!! It klinkt der geweldig allemaal :)
  2. Naomi:
    Leuk Frouck! Ik ga je blijven volgen! Adios
  3. JJ Noorda:
    Voetballer van Feijenoord in het nationale team van Peru 😊
  4. Matteke de Vries:
    13 oktober 2017
    Eens even voor gaan zitten nu net een bakje koffie, klinkt en leest geweldig Froukje! Fantastisch dat jullie met al die nationaliteiten zo leuk nu al metelkander een doel hebt.
  5. Amarins:
    13 oktober 2017