Lima, huacachina en paracas

3 november 2017 - Hihya, Egypte

En toen zat het avontuur in Arequipa erop! Een onvergetelijke tijd gehad met veel leuke mensen, maar aan alles komt een eind. Ik had er erg zin in om weer eens een bekend gezicht te zien, en om te beginnen aan het backpackers avontuur! Met het vliegtuig ben ik naar Lima gevolgen, en ja hoor daar stond Tineke al op mij te wachten! Zij had nog wat gedoe gehad met het betalen van het hotel, aangezien haar beide kaarten niet werkten. Gelukkig kon ik het contant betalen, en was dat ook weer opgelost! Wat was het leuk om Tineke weer te zien, en aan de andere kant ook heel normaal haha. We hadden via het hostel al een taxi geboekt dus et stond al een man te wachten met mijn naam op een bordje. Aangekomen in het hostel hebben we ons opgefrist, en zijn we naar een bekend plein gegaan om daar wat te eten. We liepen er nog maar een paar minuten of we werden al aangesproken door twee Peruaanse jongen of we een foto van hun wilden maken bij een kerk. Daarna bleven we wat praten, en zouden zij ons wel even laten zien waar we lekker konden eten. Een van de jongens, David, sprak goed Engels, de andere jongen, Eric, bijna niks. Tot onze verbazing kwamen ze mooi bij ons zitten nadat we een restaurant hadden gekozen haha. Maar ja waarom niet, altijd leuk om met de locals te praten. We hebben een gezellige avond gehad, en zijn redelijk op tijd weer naar bed gegaan aangezien we erg moe waren. De volgende dag hebben we eerst heerlijk ontbeten bij een bakker in de buurt. Vervolgens zijn we weer naar het plein gegaan en hebben we een tour geboekt met een panoramabus. Was erg leuk om zo wat delen van Lima te zien. Hierna zijn we naar de pier in Miraflores, de buurt in Lima waar we verbleven, gegaan. Het zonnetje kwam er zelfs bij, dus we besloten om wat inkopen te doen, en vervolgens in het gras aan de boulevard te gaan picknicken. Het was nogal lastig om snel een supermarkt te vinden, maar uiteindelijk hebben we alles gehaald wat we wilden halen. Helaas was de zon ondertussen weggegaan, dus toen we in het park zaten was het nogal koud haha. We hebben ons stokbrood opgegeten en zijn weer naar het hostel gegaan. Die avond hebben we de bus naar een andere buurt, barranco, genomen, waar het uitgaanscentrum van Lima zit. Het duurde even voor we ter plekke waren, de aanwijzingen van de eigenaar van het hostel waren een beetje onduidelijk, maar uiteindelijk hadden we het gevonden! We hebben wat gegeten, en daarna weer met David afgesproken, die deze keer iemand anders had meegenomen. Zij zouden ons natuurlijk wel weer wat leuke dingen laten zien. Gelukkig spraken ze deze keer beide Engels, wat communiceren wel wat makkelijker maakt. Hoewel ik natuurlijk mijn Spaans wel moet oefenen haha. Wederom een gezellige avond gehad, leuk gesproken, gedronken en gedanst! Gelukkig had ik al een beetje Bachata in Arequipa geleerd! De volgende ochtend hebben we onze spullen gepakt en zijn we aan het begin van de middag naar ica vertrokken. We hadden een hostel dat nog wel in ica lag, maar aan het begin van het dorpje met de oase, genaamd huacachina. Het was een supermooi rustig hostel dat is gebouwd met recyclebare materialen, erg leuk! We hebben daar wat gegeten en zijn daarna ons bed in gedoken. De volgende ochtend zijn we naar huacachina gelopen, ongeveer 10 minuten lopen. Van het afstandje leek de oase niet heel veel voor te stellen, maar toen we bij het meer aankwamen zag het er toch wel heel mooi uit! Later in de middag werden we opgehaald met een buggy, samen met nog een paar anderen van het hostel, om te gaan sandboarden. De rit met de buggy was erg leuk om te doen, we gingen erg snel door het zand en gingen schuin de heuvels op en dergelijke. We hadden riemen om, en dat was ook wel nodig! Vervolgend kwamen we aan bij een heuvel, en stappen we uit om te gaan sandboarden. Het was vrij steil dus tineke en ik vonden het wel erg spannend! Je bent toch bang dat je er vanaf gaat vallen en zand gaat happen haha. Gelukkig ging het prima, en het was ook erg leuk om te doen! Vervolgens hebben we nog 3 afdalingen gedaan, nog steiler dan de eerste. Het ging echt ontzettend snel, en je moest je goed vasthouden, maar het gaf wel een kick! Na het sandboarden zijn we naar een heuvel gereden waar we de zonsondergang konden zien, een erg mooi gezicht! Kortom het was echt een geweldige middag, en zo'n mooi gezicht de oase met de zandduinen eromheen. Een klein paradijsje! De volgende dag hadden we een trip geboekt naar paracas, een plaatsje aan zee. We gingen met een boot de zee op, en het eerste wat we zagen waren dolfijnen! Het was lastig te zien omdat ze steeds weer onder water gingen, maar erg leuk om eens wilde dolfijnen te zien! Vervolgens gingen we door naar het rotseiland. Hier waren pinguïns, verschillende vogels en zeeleeuwen te zien. Vooral de zeeleeuwen konden we goed van dichtbij zien, en ze trokken zich ook niks van ons aan! Ondanks dat het een beetje koud was op het water een erg leuke belevenis! Daarna gingen we weer terug naar paracas, en zijn we met de bus naar het natuurpark gegaan. Hier hebben we Flamingo's gezien, en erg mooie uitzichten. Ook was er een strand met roodachtig zand, weet niet meer helemaal waarom het nou rood was haha. Erg mooie omgeving, en nog een leuk meisje uit Uruguay ontmoet, die zo nu en dan ook mooi even als vertaler kon dienen haha. Vervolgens zijn we weer teruggebracht naar het hostel. Daar hebben we bedacht dat we de nachtbus naar Arequipa gingen pakken. Tineke wilde Arequipa nog graag zien, en ik vond het ook geen probleem om terug te gaan! Daarnaast is het makkelijker om van Arequipa naar cusco te reizen, dus de keuze was snel gemaakt! Nu ben ik dus weer terug in het mooie Arequipa, en gaan we morgen met de nachtbus naar cusco. De nachtbus naar Arequipa viel ons trouwens heel erg mee! We hebben allebei wel wat geslapen, en de stoelen konden behoorlijk ver naar achteren! Wel voor herhaling vatbaar dus! We hadden dan ook geboekt bij een luxe maatschappij waarbij iedereen een eigen scherm heeft om video's te kijken, en waarbij je eten en drinken krijgt. Je bespaart dus een nacht in het hostel, en een maaltijd, perfect! Wij gaan nog even genieten van het heerlijke weer hier, in cusco is het waarschijnlijk een stuk kouder! Volgende keer meer, onder andere over mijn rugzak die bijna werd gestolen ;) hasta luego!

1. Froucke:
    6 november 2017
    O ja nog even een update over mijn teen ;) de nagel is ondertussen losgekomen en hangt er een beetje half aan, maar ik laat hem nog maar mooi zitten! Hij zal er binnenkort wel helemaal afgaan, maar ik heb er iig geen last van :)
  2. Amarins:
    6 november 2017
    Mooi verslag weer Frouck! Je maakt heel wat mee! 😊
  3. Cisca:
    11 november 2017
    Wat hebben jullie veel leuke dingen beleefd en gedaan! Ben benieuwd naar het verhaal van de rugzak ;-)!
  4. Matteke de Vries:
    26 november 2017
    zo Froucke, ben nu dit aan het lezen, ook hier vliegt de tijd! liefs uit Leeuwarden